Sidevisninger i alt

onsdag den 18. september 2013

PØLSEHORN til udflugten

Har man små sultne børn ude på tur er de dejlige at have med og skal man på udflugt eller en tur på stranden her i sommer er de gode at have med som en lille madpakke. Jeg taler altså om PØLSEHORN! :-) Disse dejlige nemme små brød med indbagte pølser er så nemme at have med overalt og stiller den værste sult. Supergodt at have i fryseren til den næste udflugt og bare til at tage op inden afgang. Her er mit bud på gode pølsehorn -32 af slagsen bliver det ca.. Held og lykke!


Pølsehorn                                                                       32 stk (giffler)  20-25 min ved 200 grader

Så er der serveret!
2 dl lunkent vand
50 gram gær
150 gram margarine
Ca. 900 gram hvedemel
2 dl. ymer
2 æg
1 tsk. salt
16 pølser + evt. sennep

Æg til pensling

Margarine smeltes og afkøles. Gær udrøres i det lunkne vand og æg, salt, ymer og det afkølede margarine røres sammen. Melet røres i og dejen æltes godt. Dejen deles i 4 dele. Rulles ud i runde flade kager og skæres 8 8 dele(trekanter). Pølsen (evt. penslet med sennep) lægges i den brede side og hornet rulles sammen.
Hæves i ca. 30 minutter og pensles med æg. Bages i 20-25 min ved 200 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne til mig og fortæl hvad I synes om min nyoprettede blog!