Sidevisninger i alt

lørdag den 6. december 2014

Havregrynskugler- de bedste!


Denne opskrift har fulgt mig helt siden hjemkundskabstimerne i 4. klasse - hvilket er nogle dage siden:-) men jeg har endnu ikke smagt andre hjemmelavede havregrynskugler der kan måle sig med dem her så jeg holder fast i min egen opskrift og deler den gerne her til mine bloglæsere.
Super, super gode og så nemme at lave at også de små kan være med!
Det her skal du bruge:

100 gram smør eller margarine
1 dl sukker
3 dl havregryn
2 spsk kakao
1 tsk vaillesukker
2 spsk kold kaffe

Kokos eller perlesukker

Alle ingredienser kommes i en skål og røres godt sammen.  Lad gerne skålen stå køligt en halvtimes tid og tril derefter kugler som vendes i en skål med kokos.

P.s/ Da børnene var små var kokos ikke et hit så vi købte svensk perlesukker (hvid krystalliseret) og vendte kuglerne i istedet- og de bliver mindst ligeså flotte./ se nedenstående billede..


I glasset til venstre: kugler trillet i svensk perlesukker. I bøtten til højre -kugler trillet i kokos

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne til mig og fortæl hvad I synes om min nyoprettede blog!