Sidevisninger i alt

tirsdag den 2. juli 2013

Ukrudsbekæmpelse!



Jeg siger det lige ud; JEG HADER UKRUDT!

Siden jeg flyttede ind her på matriklen er der sket en hel del i haven. Det allerstørste projekt har været at udrydde ukrudtet og store brombær buske som spredte sig med flere meter lange "lianer" og at sikre at de ikke kom igen.
I haven har vi flere skråninger som både ukrudt og brombærbuskene "yndende" at gro på. Så efter mange opgravninger og fjernelse af rødder, dækkede vi skråningerne til med ukrudtsduge i lange baner for at forhindre gennemspiring.
Jagten på kampesten gik ind. Heldigvis har min kæreste en god kontakt der ville af med sten og da der skulle nogen! stykker til, blev der kørt i pendulfart med traileren fra landmand og hjem til haven. Det tog nogle dages hårdt arbejde MEN det var det hele værd! For ikke meget ukrudt kan trænge igennem flere tons sten og brombær "lianerne" har vi ikke set skyggen af siden på skråningerne og hold da op så meget nemmere det er at holde skak på haven efter det store indgreb!



Ingen ukrudt her!


Og ingen brombær buske her! Konklusion; En masse lugearbejde er sparet væk!

Forleden dag spurgte naboen om vi var interesserede i flere kampesten da de er ved at omlægge sin have. Og jo det var vi da, så nu ligger der igen en ordentlig bunke sten til en allersidste omgang. Og NU har vi vidst sten nok! Mission afsluttet!



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne til mig og fortæl hvad I synes om min nyoprettede blog!