Sidevisninger i alt

mandag den 12. august 2013

Pavillion inspiration-syning af gardiner


Fra at i måneder at have været på en konstant jagt efter passende loppefund og ting til vores pavillion må jeg konstatere at vi er ved at have nok af nips, møbler og ting og sager. Alt med måde ik? Helt færdig er jeg dog ikke.. Jeg har siden pavillonen blev bygget ønsket at finde et passende stof til nogle små diskrete gardiner for at skabe mere hygge men havde indtil sommerferien ikke fundet noget der kunne passe. Men som med alt andet -om man har tålmodighed nok-så er det der lige pludselig lige foran næsen! Oh JUBII!! Ved et besøg i Hemtex i Kista i Sverige fandt jeg endelig STOFFET!
DOG i form af duge...
Dugestof fra Hemtex i Sverige
Men som tidligere syerske så skulle den opgave da vel ikke være helt umulig?? Så to pakker duge à 140 x 250 cm blev indkøbt dog med lidt nerver på om de to duge nu skulle slå til..
Nu er  projektet så igang. Der er blevet målt ud -mønsteret på stoffet er tilpasset og syet sammen og jo- en halv pakke mere- til "rynkning" havde nok ikke gjort noget men nu må det blive som det bliver. Mønsteret er i hvert fald  nøje tilpasset længderne sådan at blomstermotiverne følges ad hele vejen rundt i pavillionen. Hele 17 cm er tilovers så der skulle kunne blive til et par bånd omkring længderne ved dørene..Her nogle billeder fra det endnu ikke helt færdige projekt..

KLAR!
Det lykkedes at strække de to duge til gardiner. Dog kun "lige" da jeg havde ønsket lidt mere rynkning.. Men det pynter dog. Næste projekt!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne til mig og fortæl hvad I synes om min nyoprettede blog!