Sidevisninger i alt

torsdag den 29. august 2013

Toscakage


Her kommer endnu en opskrift på en nem og hurtig kage. Denne gang med lækker mandelglasur.


Du skal bruge:                                                                      Bages ved 175-200 grader i ca 30 min

75 gram margarine eller smør
2 æg
1 1/2 dl sukker
2 dl hvedemel                                                                    

 1 tsk. bagepulver
1/2 dl fløde eller mælk

Glasur:
50 gram margarine eller smør
1/2 dl sukker
1 spsk hvedemel
1 spsk mælk
50 gram smuttede og hakkede mandler

Bages i rund smurt form i 175-200 grader
(gerne springform ca 22 cm i diameter)

Smelt margarine/smør og lade det køle af. Pisk æg og sukker luftigt og tilsæt mel blandet med bagepulver, det smeltede afsvalede smør og mælk/fløde. Hæld dejen i springformen og sat i ovn.

Rør imens alle ingredienser til glasuren sammen i en gryde og varm forsigtigt massen uden at den koger op. Når kagen har bagt i 30 min bredes glasuren på og kagen bages i yderligere ca 10 min eller til den har fået farve.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne til mig og fortæl hvad I synes om min nyoprettede blog!